Muffin Day - Date and orange muffin

.
Dua minggu lepas pada waktu pagi aku ajak wife aku buat muffin. Dulu kalau aku masak aku suka dok sorang sorang kat dapur. Tapi sekarang kalau masak aku nak wife aku teman kat dapur. Bukan apa, cuma nak dia tolong sediakan barang untuk aku sementara aku nak mixkan semua bahan bahan. Al maklumlah sekali sekala aku masak dan masuk dapur.
.
Now, the kitchen is not belong to me anymore. She controls the kitchen and better for her to find the thing that I want. And she knows better where are those utensils and ingredients. But when I was outstation I will do all the cooking at site . memang dah jarang masak kat rumah tapi sekali sekala nak masak I akan suruh dia rehat tapi nak dia teman kat kitchen ...hehehehe.
.
So after browsing my recipe book from Australian Women Weekly aku pon decided to cook date and orange muffin. Kat rumah sekarang semua alat untuk buat cake dan sebagainya dah ada. Last year aku suruh kakak aku beli grill, chef mixer and chef food processor kat UK. Harga nya taklah mahal kalau di bandingkan dengan di sini walau pun exchange rate dah tinggi. Lagi satu kadang barang tu susah nak cari di sini.
.
Masak muffin ni senang aje sebab mix semua lepas tu putar. Dalam masa 10 minit dah siap untuk di bakar. About 45 minit dah pon siap untuk di makan. Anak anak aku memang lah teruja untuk makan. Terutamanya Nurikhlas and Syahadah. Tapi depa dua ni suka makan kat atas saja sebab dia rangup. Jadi nampak gaya bulan ni bulan muffin and cake lah untuk family aku.
.
Tu dia gambar muffin kita orang yg sebelum dan selepas siap. Apa macam menarik tak.....kalau nak resepi boleh no hal.....hehehe

Comments

Anonymous said…
aah...tulisla resipi if tak keberatan :D

Popular posts from this blog