Subjek Yang Aku Menyampah



Masa belajar dulu, subjek yang aku paling menyampah adalah computing. Masa tu computer agak alien bagi aku. Pegang pun tak pernah. Bila aku masuk first year tu di antara 10 subjek yang aku belajar, salah satunya adalah computing. Mula mula ingat bestnye nak belajar. Bila lecturer tu masuk kelas dan ajar, masyaallah slang cognie dia memang dasyat. Aku rasa dalam 20 perkataan hanya 4 perkataan aja yang aku faham. Mampuslah macam ni. Rasa macam bangang semacam je. Bebudak Mat Salleh dah biasa benda ni cuma aku yang masih terkial kial. Dia masuk kelas explain pasal computer and lepas tu ajarlah language 'Basic'. Then dia lepas macam tu aje pegi computer lab. Dalam keadaan macam jakun nak on dan off computer pun seriau. Memang kelakar. Nak tanya orang malu.
.
Computing ni kalau nak buat coursework kena kasi masa. Aku pulak tak boleh nak kasi masa lama lama sebab aku tak dok kat hostel. Kalau lewat balik bas pun boleh tertinggal and jadual makin lewat lalu dan kenalah jalan kaki dekat 20 minit ke train station. Bila cuaca sejuk lagi lah torture. Finally end up aku jadi fobia dengan computer. Bila lecturer kasi coursework aku jadi risau takut kena buat programing. Kadang dah semangat dah buat programing tapi bila run aje syntax error memanjang. Finally jadi tension. Lastly member aku Abdullah from Brunei yang tolong aku untuk selesaikan coursewrok computing ni. Memang aku berbanyak terima kasih kat dia. Pas tu teoritical and report aku belasah lah sendiri dan alhamdulillah dapatlah markah yang ok gak. Itu masa first year. Tapi bila final year semua computing coursework aku aku buat dont know. Pasai tulah result aku gitu gitu je. Heheheheheh.
.
Tapi sekarang dah ok dah. Tapi kalau nak suruh buat programing jugak mintak maaf aje lah. Sebab tu aku pikir 1000 kali kalau nak buat teknical PhD takut kena but programing. Tapi sekarang senang aje. Bayar aje kat student yang pandai programing untuk siapkan program yang kita nak. Macam ni lah aku buat masa aku buat MSc dulu. Hehehehehe....

Comments

Popular posts from this blog