Demam Bola World Cup 2010

Nampaknya demam bola akan kembali menyerang dalam masa dua minggu lagi. Kira sebulan jugalah demam ini akan menyerang. Serangan ni sangat hebat dan lebih hebat dari H1N1 dan tak mengenal usia dan jantina. Silap hari bulan dapur pun tak berasap sebab dok mengadap depan TV je. Aku rasa serangan itu pun akan menghinggap diri aku sendiri. Yang best sangat pada opening ceremony aku berada di Malaysia, Insyaallah. Dapatlah aku mengadap dengan anak teruna aku sambil minum kopi panas dan keropok atau pop corn. Anak dara aku memang tak angkat pot.
.
Pada world cup yang lepas aku berada di Sudan. Masa semi final aku sempat menonton di Dubai Airport. Masa tu ramai yang melentang di depan screen sebab kusyuk dan syik dengan perlawanan tersebit. Aku ada ambil gambar dan cerita pada blog aku yang lepas. Waktu final aku berada di Greece and tak dapat nengok langsung. Bila Italy menang aku boring sangat sebab aku tak suka team Italy. Brazil memang favourite team tapi aku lebih suka team underdog yang menang baru ada kejutan.
.
Kali inni waktu final insyaallah aku dah di sini. Aku harap sangat dua channel sukan yang dok ada tu akan siarkan live pada the remaining matches. yang best tu demam bola ni orang akan berbual di mana mana saja. Tak kiralah di pejabat ke, kedai kopi ke, rumah ke...... Yang pasti semua peminat bola sedang menghitung hari pada hari yang di tunggu tunggu.

Comments

Popular posts from this blog