Anak Saudara Aku Nikah


On the 10th December anak saudara aku nikah dengan orang Temerloh Pahang. Jauh jugalah orang Kedah berbisan dengan orang Pahang. Sudah jodoh mereka kan. Aku balik kampung awal. Yelah nak tolong apa yang patut. Kali ni my sister tak ambil catering tapi orang orang surau dan jiran jiran yang bergotong royong untuk masak dan siapkan majlis perkahwinan tersebut. Kira baguslah masyarakat di sini. Aku lihat mereka bertungkus lumus untuk sempurnakan majlis. Rasanya susah nak cari masyarakat macam tu pada zaman ni. Sehingga ke DJ pun orang orang surau yang uruskan. Alhamdulillah segalanya dah selesai dan sama sama doakan mereka hidup aman damai dan berkekalan sehingga ke akhir hayat.



Siap dengan santapan pengantin. Masa aku dulu dulu tak ada pun semua ni. Makan biasa and sama saja. Sebab tu perkahwinan dulu dulu belanja tak mahal sebab tak ada resepsi yang special special macam zaman la ni.

Amboi serba merah pengantin dan pengapit. Aku dulu dulu pun tak adalah macam ni sebab masa tu kenduri simple sangat. Untuk anak anak aku tak tahu pula nak buat macam mana pula.

Siap menyarungkan gelang ti tangan. Biasanya orang bagi cincin tapi ini gelang. Apa apa pun ada kelainan sikit. Tok Lang pun kusyuk memandang.


Ini waktu membaca aku janji. Dulu aku pun baca jugak.....syarat je tuh..


Akak tak perlu risau sebab akak memang cun and comel.... Belum lagi Paksu kasi hadiah. Nak kasi hadiah apa ekk...


Pak iman pun kalau nak suruh hafal surah suruh lah surah yang pendek pendek. Tak payah lah suruh baca surah yasin atau surah lain yang panjang panjang depan orang ramai. Boleh keluar peluh jantan tau. Kesian pengantin.... Kalau nak juga boleh kasi homework 5 bulan yang lalu. Barulah depa bertungkus lumus menghafal.


Member rapat dah nikah. Korang bila lagi.....

Comments

Popular posts from this blog