Time Flies.....

Masa berlalu begitu pantas dan tanpa di sedari ia berlalu seperti perjalanan sebuak keretapi pada satu perjalanan yang jauh. Sekiranya aku dapat balikkan masa nescaya aku mahu menjadi muda sentiasa. Tetapi semua itu adalah mustahil. Masa yang berlalu itu sebaiknya menjadi pengajaran pada manusia yang sentiasa mahu beringat. Bertaubat dan memperbsiki amalan untuk mencari keredaan Allah. Destinasi manusia hanya satu. Iaitu kehidupan akhirat. Kehidupan pada alam ghaib yang kadang kadang seperti dongengan pada mereka yang leka.

My trip to Brunei was do special. Even pertama kali bertemu Osmali di hari raya pada rumah mereka di East Ham, London 26 tahun yang lalu, tetapi ingatan kenangan pada gambar tersebut masih tersimpan rapi. Aku madih ingat Hasan jamu ayam panggang yang di sumbat dengan macam2 benda. Osmali dresding his chinese friend with baju melayu. Anyway  I was happy to celebrate hari raya with them.

Bila Hassan bawa ke rumah Osmali yang cantik dengan dedign ala english cottage, aku terpegun. Osmali madih mengingati  aku tapi we  all look so different. Maklumlah sudah berumur, beruban dan ber..... apa entah lagi. We were talking a lot. From career, and reminisce our time when we  were in London..

Time flies very fast.....that the most I would say.....

Comments

Popular posts from this blog