Bermalam di Rumah Che Mat

Hari Rabu lepas dah janji dengan CheMat untuk ke rymahnya selama 3 malam. Janji nak jumpa member member yang lain tak kesampaian sebab waktu dah suntuk. CheMat kata dia datang lepas isya dan bertemu di DSaji dekat Sauwa pada pukul 10 malam. Selepas aku siap umrah aku selepas isya, aku dan isteri bergegas ke hotel untuk berkemas. CheMat kata bawa barang barang yang perlu saja.

Tepat pukul 10 Chemat pun menjelma dan terus kami ke parking untyk menuju ke Jeddah. Sepanjang perjalanan macam macam yang di cerita di selang seli dengan hilai ketawa. Memang sudah menjadi kebiasaan apabila berjumpa dengan CheMat. Yelah....bukannya selalu jumpa. Bila sampau saja di Al Hamra aku dan wife mengambil beg dan terus naik melalui lift.

Che Mat ni kalu joramg nak tahu memang yang jenis pengemas, organised dan well planned. Aku dah expect apa yang akan aku nampak. Apabila pintu fi buka dan melangkah masuk, aku terpegun sejenak. Memang cantuk dengan hiasan english dan carpet carpet beranika design wall to wall. Rupanya di kalangan Malaysians di Jeddah CheMat memang raja carpet.

Dia terus mendorong kami ke bilik beradu yang sungguh awesome. Aku terasa seperti berada di hotel suite. Memang nyaman dan selesa. Kalau aku nak cerita memang panjang. Tapi lihatlah pada picture2 ini memang korang tak ternafi.

Anyway many thanks for tour kindness, time, hospitality and many more. Hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya. Semoga Allah masukkan kamu jesyurga tanpa hisab.......amiinnnn...

Comments

Popular posts from this blog