Abu Dhabi
.
Sekali ni aku balik ikut route Abu Dhabi. Malangnya waktu flight dah bertukar from Ashgabat ke sana. Bila aku hitung semua tu aku terpaksa menunggu selama 12 jam lebih sementara menunggu flight ke Kuala Lumpur. Malang lagi bila aku tak boleh check in direct ke Kuala Lumpur. Apa jenis service entahlah. Finally aku terpaksa keluarkan luggage aku yang beso tu and naik teksi terus ke Airport Terminal Centre di tengah bandar untuk check in. If not aku terpaksa usung beg beso macam keranda tu ke hulu dan ke hilir. Nampak sangat macam jakun keluar kampung.

Ni dia terminal centre tuh. Masjid ada di sebelah saja dah mudah sangat nak sembahyang. Perjalanan dari airport dekat 40 minit and tambang kena guna meter sebanyak 45 dirham. Kira dekat RM40. Jadi tak payah nak tunggu lama lama di airport sebab sini boleh chek in awal. Lepas check in bolehlah ronda ronda. Masa tu perut rasa nak kedarah nasi briani aje sebab dah lapar sangat.

Aku sempat juga ambil gambar posing kat depan. Tapi tukang ambil gambar tak pro skit sebab kaki aku tak nampak. Hhmmm...

Masa nak bergambar lepas solat asar tu sempat juga pemuda Syria ni datang untuk tumpang sekaki. Yang lucu tu depa ingat aku dengan Tuan Hj Hisham orang Arab. hheheheh...kelakar aku dengar.

Abu Dhabi ni sama aje dengan Dubai sebab penuh dengan construction sana sini dan terlalu ramai orang luar yang datang bekerja. Kalau nak nengok orang Arab sendiri memang tersangat kurang.

Inilah deretan condo yang di bina. Belum lagi siap. Aku pun tak tahu siapa yang akan menghuni condo condo yang bersepah ni. No wonder Dubai World pun menunggu masa untuk merudum rebah. Abu Dhabi pun lebih kurang la. Cuma tunggu masa aje.
.
Bila dah lama sangat masa terluang rasa macam boring pulak ikut flight melalui Abu Dhabi. Next time baik ikut Bangkok. Cuma flight sahaja yang better sikit sebab terus dari Abu Dhabi ke KLIA. Tak adalah sengsara dok dlm flight melayan kerenah orang orang Russian yang selalu mabuk dan tak ada disiplin dalam flight. Another thing memang kalau ikut Abu Dhabi akan menghabiskan banyak duit. Makan jangan cakap memang mahal. Nasi briani kodik pun mahu sampai 32 dirham. So sesiapa nak ikut route Abu Dhabi eloklah fikir dengan sebaik baiknya sebab ada pro and con. Unless korang direct ke hotel and lepak aje sampai kul 12 malam.

Comments

Popular posts from this blog