Musim Demam


Anak aku Sarah dan Yusuff demam sejak seminggu lepas. Aku call wife aku, dia kaa semuanya dah beransur pulih. Sekarang sudah 4 hari aku demam. Sudah tiga hari aku tak ke ofis. Aku cuma lepak di bilik dan makan ubat yang sedia ada. Tapi hari ni aku ke klinik sebab dah tak tahan sangat. Doktor kasi ubat selsema, antibiotik, vitamin and panadol. Lepas makan aje buat ubat tu dengan izin Allah rasa kurang sikit. Klau tidak rasa panas and kering satu badan.
.
Cuaca sekarang pula tak menentu. Pagi sejuk sangat dan bila petang menjelang panas semula. Suhu naik turun selalu. Bila keadaan macam ni aku memang lah. Bukan baru baru ni saja tapi sejak dahulu lagi. Kira aku memang sensitif kalau suhu berubah-ubah secara mendadak. Pernah sekali tu aku ke London. masa tu waktu winter. Akibat perubahan suhu yang mendadak, setiba aje aku di sana, dua tiga hari lepas tu aku terus demam. Kalau demam pula memang teruk. Untuk wife aku, tak perlulah nak risau tentang kesihatan aku. Sekarang dah ok dan beransur sembuh. Tapi kalau nak kebah 100% memang ambil masa sampai dua minggu.
.
Bila badan tak sihat macam ni barulah terkenang dan rindu family di sana. Rasa macam nak book tiket balik aje. Dan satu lagi, dapur pun tak berasap sebab dah tak ada mood nak masak masak. makan ajelah apa yang di jamu di kantin. Tapi buat masa ni tekak terasa sangat nak makan rendang minang. Huhuhuhuh.....

Comments

SkiD said…
Dah sihat ke? bila nak balik ni??

Popular posts from this blog