Khursus Intensif Haji

Pada hari Sabtu dan Ahad lepas, aku bersama isteri pergi khursus intensif haji. Kali ni aku memang wajib pergi. Inilah kali pertama pergi khursus. Yang lepas lepas belum berkesempatan. Aku pun tak tau apa yang sibuk sangat. Ada je masa masa yang terhalang.

Sebenarnya haji ni bukannya susah. Dalam masa 5 hari je terus selesai haji. Yang paling penting adalah menjaga waktu dan perkara perkara yang di larang. Bila hadiri khursus ni aku rasa macam refresher waktu belajar masa SPM dulu. Ini adalah satu jangka masa yang lama.

Sekarang aku rasa dah tak sabo nak menunaikan haji. Aku minta penerbangan yang terakhir dan pulang pada penerbangan yang terakhir. Aku beritahu isteri biar kita lama di sana untuk beribadat. Yang paling penting adalah perubahan diri apabila balik nanti....

Comments

Popular posts from this blog