Mee Rebus Bedong

Sekali tu member aku dok cite pasal mee rebus. Bila tengok gambar memang sedap. Aku pun tanya kat mana nak makan mee rebus tu. Dia kata masuk pekan Bedong, ada kat tepi tu. Ok...aku akan cari bila balik kampung nanti. Dulu aku selalu makan mee rebus mamak kat Penang. Memang lain dari yang lain.

Last week aku balik kampung sebab banyak urusan yang yang perlu dibereskan. Aku cuma balik dengan Ubai saja sebab waktu sekolah. Kalau boleh nak je ajak wife aku balik sekali. Bila aku drive menuju ke Sungai Petani, terus aku teringat akan mee rebus Bedong. Apa lagi, aku belok ke kiri menuju ke pekan dan terus terserempak dengan gerai tersebut.

Aku oder mee rebus dan Ubai oder rojal. Yang tak tahan tu bila mamak tu goreng mee, baunya semerbak sangat. Lain kali kita oder mee goreng mamak pulak....

Comments

Popular posts from this blog