Jom ke KLCC Mandi Manda
.
Pagi tadi au ajak anak anak aku mandi manda di KLCC. Memang dah lama mereka teringin mandi di sana terutama anak anak aku yang masih kecil. Jadi aku pun nekad pagi ni mesti pergi. Pagi lagi nenek mereka siap buat bihun dan nasi goreng. Balqis malas nak ikut. Mungkin dia rasa dah dewasa. So aku ajak Wan dan Ubai untuk ikut sama. At least depa dapat jaga adik adik mereka sama.
.
So far memang aku tak ada gambar KLCC. Orang kata yang jauh boleh pegi tapi yang dekat tak sempat. Pelik kan. Pada hal opis aku di sini jugak. Sememangnya garden ni menarik untuk riadah. Kalau rajin boleh joging. Kalau lagi berani boleh berasmara dana. Cuma aku rasa perlu ada nama khas untuk taman ini. Elok juga kalau nak panggil 'Taman Kayangan'. Itu aku cuma sugest saja.
.
Suatu ketika dulu aku pernah di tawarkan untuk join KLCC. Finally aku tolak. Masa tu KLCC pun masih under construction. Memang bukan rezeki dan pada masa tu juga aku mula join untuk buat projek oil & gas. Mungkin itulah turning point kerjaya aku. Apa apa pun aku suka tempat ini sebab nyaman dan segar walauun dalam tengah kota raya. Cubalah bayangkan bahagianya kalau rumah yang memnyai taman yang luas sebegini. Kalaulah aku, aku akan kahskan setiap kawasan dengan species pokok pokok khas. Contohnya aku akan adakan kelompok pokok bunga kemboja. Kemudian kelopok pokok heliconia dan banyak lagi. Lepas tu bolehlah jadikan taman ini sebagai termpat untuk kaji selidik untuk mencari baka terkini......ok tak idea tu. Cuma pohon pohon di sini tiada bernama atau saintifik name. Rugikan....tiada ilmu yang dapat di kongsi.

Ini lah dia KLCC dari taman air

Aku cuba dapatkan kelainan dgn mengambil gambar dari celahan pohon. Menarik tak?....


Kolam ini kalau di belanya ikan memang cantik...
Ini satu lagi gambar yang aku ambil dari celahan pohon
Serooknya mandi disiram oleh air yang dingin
Enjoylah habis habis dan mandilah sampai puas
Jaga-jaga jangan lari sangat sebab licin...
Ketawalah puas puas Mim...
Oktak Ba ambil gambar ni...
Mujurlah Di kecil. Boleh di maafkan...
1..2...3....Apalah Adah jengok ke mana pulak tu

Comments

Popular posts from this blog