Curry Puff - Round 2
.
Last week end kami buat lagi curry puff. Bukan untuk di jual, tapi untuk makan sendiri selama seminggu. Orang kata kalau nak hidup kena rajin berusaha baru hidup itu cemerlang. Kalau malas macam mana nak hidup kan. Tak kan nak menagih simpai selalu. Orang kata selagi ada kudrat selagi itu kita berusaha. Betul tak??

Ini dia Lan yang aku dok ceria u. Aku rasa wajah dia dah banyak kali appear di blog aku ni. Setiap kali dia nak uli tepung aje aku akan ingatkan dia basuh tangan. Dia kata, 'Takkan tak basuh tangan kot??' Aku kata,'Aku cuma ingatkan aje...mana tau di hang korek hidung??' Aku rasa sekarang dia dah pandai buat pastry berkat ilmu yang aku turunkan. Aku bab bab nak menguli dan mencanai memang mina maaf. Gua tak kuasa tau......


Hari tu aku buat inti guna mince meat daging lembu. Rasanya lain sikit. Tapi kali ni aku pakai daging ayam yang Lan siap siang malam tadi. Kita buat inti basah sedap sikit and masukkan daun ketumbar baru terangkat baunya. Malam tu aku dok masak inti kat dapur untuk buat karipap esok harinya.

Inilah rupa curry puff yang siap di goreng. Kulitnya memang rangup macam biskut cream creaker. kalu you all nak bakar pun boleh juga. Inılah resepi curry puff aku guna masa aku masih sudent lagi. Kira resepi cipaan sendiri la. Week end ni rasa nak rehat dulu and mulakan week end depan pulak. Nanti kita buat inti perasa rendang pulak. Amacam??? Garenti sedap tak???

Comments

Popular posts from this blog