Seperkara yang aku nak beritahu kat sini, memang pening kepala bila nak renovate rumah. Apatah lagi kita terpaksa remote control dari kejauhan. Inilah yang terjadi pada diri aku. Sekarang aku terpaksa berkomunikasi dengan wife aku dan dialah merangkap RE. Kalau masa renovate rumah tiada penghuni ok jugak. Ini rumah masih di huni di tambah pula dengan kerenah anak anak yang masih kecil, memang memeningkan kepala.
.
Baru ni aku cakap lama dengan wife aku pasal pilihan tiles and curain railing. Tiles wife aku dah beli and hopefully described apa yang aku bayangkan. Bukan nya murah rupanya. Terkezut juga aku. Since aku nak contractor tu selesaikan rumah aku sebelum 20th May, banyak benda yang wife aku sendiri kena buat. Aku pun tak tahu samada dia sempat atau tidak tapi dia kata boleh aje.

.
Alhamdulillah curtain aku dah beli masa balik hari tu. Itu cuma di ruang tamu yang baru. Ingat nak beli day light curtain kat sini. Lepas bincang dengan wife aku, dia kata biar dia beli kat sana aje. Aku pun setuju sebab dia kata biar dia handle untuk pasang curtain railing and dressing curtain sekali. Suka sangat aku ni sebab balik nanti tanggungjawap aku pasai curain dah selesai. Aku dah beritahu apa yang aku mahu dan rasanya dia faham akan kehendak aku. So we look and see.
.
Jadi balik ni cuma aku nak kena beli furniture and lighting sahaja. Atau mungkin aku suruh dia pegi aje ke IKEA dengan Ubai untuk beli lghting yang aku mahu. Aku rasa ok kot di buat semua ni kan......
.
Kat gambar atas tu aku ambil masa ke bazar few weeks ago. Ada yang aku berkenan. Harga cuma RM50. Tak payah aku nak pakai tie back lagi.

Comments

Popular posts from this blog