Trip To Bandung

Kali ni aku memang ambil cuti panjang. Banyak benda yang aku terpaksa uruskan. Tapi sebelum balik kerumah aku break journey dulu ke Bandung. Niat utama nak cari fabric untuk project quilting aku. Setelah aku tilik habis habisan, aku hanya perlu satu hari satu malam je untuk berada di sini. Aku bertolak dari KL naik Airasia pada pukul 6.50 pg dan selamat tiba pada pukul 8.10 waktu tempatan. Aku terus pergi ke Pasar Baru untuk beli fabric.

Sampai je, kedai Sona tak buka lagi. Aku pun pi menilau sat gedung ni. Then turun balik. Nampaknya tak ada banyak choice. Color pun pudar pudar. Memang tak sesuai untuk quilt aku. Pilih punya pilih adalah satu dua yang berkenan. Pas tu jalan lagi. Jumpa pulak kedai ni yang jual jingam fabric. Borong lagi. Perut dah lapo. Aku pegi food court makan sop buntut (kita panggil sop ekor), tilapia bakar, avocado juice dan air suam.....semua sekali rm35. Wow mahai jugak depa belasah aku.

Lepas tu pegi beli luggage dulu. Dah tak kuasa nak kendong barang2 yang berat ni. Habis dekat sejuta rupiah dah. Beli satu bag beso and satu bag kecil. Masuk semua barang dalam beg mudah nak surung. Teringat pula nak beli kain pelikat. Turun tingkat satu terus beli. Dah tak kuasa nak ronda ronda. Keluar je, depan dah sesak. Jam dah pukul 11.30 pagi. Aku jumpa penarik beca terus suruh dia hantar ke hotel. Waduh....memang penat....

Comments

Popular posts from this blog