Walimatulurus Buat Aris

Hari ini aku ke majlus walimatulurus saudara Aris di Kampung Jepak. Sebenarnya aku pun tak tahu kat mana tapi Aku ajak Tuan Haji Fauzi bersama dengan aku. Tuan Hj mmg famous kat sini. Mengalahkan YB! Aku dah berjanji dengan Hsji untuk ambil dia di surau pada pukul 8 pg. Nak cari surau ni pun satu hal. Aku drive round and round sebab sebab misunderstood about the instruction.

Di sini yang peliknya kenduri di adakan pada waktu pagi. Kenyang breakfast pun tak selesai lagi. Setiba di Madjid nampak imam turun dari kereta sambil memakai sampin. Aku nampak ada beberapa orang office mate dah lama tiba. Kami terus ke dewan masjid dan mendengar kutbah nikah oleh pak imam. Alhamdulillah dengan sekali nafas sudah selesai mereka menjadi suami isteri.

Lepas tu semua hadirin telah di jemput sama sama menjamu selera di rumah pihak perempuan. Aku pun tanya Aris berapa lama cuti. Dengan senyum simpul dia menjawap seminggu. Oklah tu...kita kasi can dekat dia....

Comments

Popular posts from this blog