Akhirnya Sampai Jua Aku di Sini






Aku dah lama berangan nak ke rumah Pokku. Bila plan aje mesti tak jadi. Kadang jadual cuti tak sama dan kadang dia tak ada kat umah. Tapi baru ni masa hantar anak aku balik ke Dungun sempat juga bertandang ke rumah dia. Itu pun ada hal juga yang terkandas buat sementara waktu. Tetiba hp aku habis bateri. Tension aku. Terpaksa mencari kedai talipon untuk mencari phone charger pada kereta. Singgah pinggiran kemaman sekejap untuk cari benda ini. Alhamdulillah jumpa and tunggu sekejap baru dapat call Pokku semula.
.
Sampai saja rumah dia, terus di hidang dengan nasi and mee sup. Omboi dinner awal kami kat situ. Waktu tiba pun dah dekat pukul 6.30 petang. Rumah Pokku memang beso macam rumah Datuk Datuk gitu. Design pun ok sebab ventilation is very good. Oleh kerana kesuntukan masa tak dapat nak lepak lama lama. Kalau tidak nak aja aku tido kat umah dia aje. Sebelum balik sempat juga aku ambil benih pokok kemboja maroon color yang aku dah tanam berkali kali tak jadi.

Comments

Popular posts from this blog