Beli Turkmen Karpet


Sebenarnya niat nak beli Turkmen karpet ni dah lama dah. Tapi hajat masih tak kesampaian. Harganya tak lah mahal sangat. Handmade oleh orang orang sini. Dalam blog aku dah cerita tentang turkmen karpet ni. Dia nampak memang exotic dan lain dari yang lain. Since aku dah nak balik cuti so better aku beli carpet yang saiz sejadah tu dua helai. Niat di hati untuk di hadiahkan kepada seseorang. So depa boleh buat sejadah dan dapat juga aku ganjaran pahala selagi mereka pakai untuk sembahyang. Cuma masalahnya bagaimana aku nak bawa balk?? İnilah persoalannya. Walaupun kecil tapi karpet sini susah nak bawa keluar. Aku rasa aku lipat nicely masuk dalam beg kat belah bawah. Lepas tu tawakkal aje lah. Moga moga kastam tak cek beg aku ni. Tapi kalau dia tanya aku pasai kapet ni di airport aku nak kata macam ni....
.
Aku akan menjawap sambil usap janggut aku ni yang tak berapa panjang, past aku akan kata......... ' For namaz laila ha illallah..... mullah...' Apa macam geng semua ...ok ke.....

Comments

wonderbats said…
bolehlah tu pak abu.dulu i pun tibai je, kena tahan dan siap kena question lagi.. i cakap for manas.. friend give...last sekali i belasah balik dan cakap ... you can take it back, your carpet no good, i dont want...lepas tu dia ternganga lihat, i pun kecut perut juga .. last sekali dia tolong sumbat masuk beg.. hehe...
Abu Ikhlas said…
hahaha...good idea..ye dak...kalau dia berkira sangat ambik aje lah no....

Popular posts from this blog