Menghitung Hari
.
Hhhmmm..... aku ni dok menghitung hari aje nak balik. Dok congak pi congak mi 3 hari lgi aku akan keluar site and insyaallah hari Sabtu ni ku akan sampai ke Mesia. Rasa dah tak sabo dah. Sekrang dok pikir cam mana nak organise masa aku properly. Sampai aje kat umah, esok tu ada sukan sekolah rendah anak aku. nak kena nengok juga acara yang depa nak tanding. Lusa pulak sukan sekolah menengah. Anak aku si Ubai tu jadi ketua rumah. Acara apa yang dia ambil aku tak pasti. Tapi aku perlu hadir jugak kat sekolah.
.
The net day nak ke utara hantar mak mertua balik kampung and nak ziarah ibunda kat Gurun. Berapa malam nak stay aku pun tak tahu. Yang pasti aku nak ke Penang juga untuk shopping apa apa yang patut dan ziarah abang sulung aku. On the way balik nak juga ziarah abang aku yang sekarang sibuk menternak burung love birds and budgie. Pas tu nak bawa ibunda untuk shopping mana perlu untuk barang keperluan dia. Mungkin dua malam aku berada di Gurun. Anak anak aku yang mana masih sekolah aku tak bawa sebab depa dah pandai jaga diri. Lagi pun mereka dah besar. Cuma yang masih kecil aje aku akan bawa.
.
Balik dari Gurun, week end tu nak ziarah Safwan di Alor Gajah. Nak bermalam atu tidak belum tentu sebab anak aku Balqis balik cuti kat umah. Dia nak eam and malas nak ikut. Besar kemungkinan aku tak bermalam di Melaka cuma day trip. Tahu aje lah, tak manis nak tinggal anak dara kt umah tanpa parents.
.
The next week days rasanya nak uruskan keperluan rumah dan nak rehat aje. Dah rindu sangat nak berbual dgn wife sambil bertentangan mata. Bersembang melalui talipon rasanya lain skit. Pas tu anak bongsu aku tu. Memang rindu sangat and for sure aku akan kucup habis habisan. Harap harap dia masih kenal dengan aku. İnilah serba sedikit program cuti aku. Pejam celik, pejak celik dah sampai masa untuk kembali ke sini..... Apa nak buat...nak cari makan...

Comments

Popular posts from this blog