Apa Aku Nak Buat Hari Ni??


Hari ni week end dan aku sebenarnya rasa nak ke bazar. Since aku masih batuk batuk dan cuaca di luar yang terlampau panas, aku decided to stay in my room. Barang yang nak beli tu aku pesan saja pada Hj Hisham dan Pokku. Lepas subuh kat surau aku lepak atas katil sambil pejam pejam ayam. Bila tepat pukul 6 aku terus bangun dan ke kantin untuk breakfast. Breakfast apa?? Ingatkan ada nasi lemak boleh juga aku tapau masak sambal ikan bilis dan ubi kentang. Rupanya menu dah lari. Yang ada cuma bubur nasi, roti dan bihun putih. Aku makan juga sedikit. Habis makan baru Abe datang join. Tapi ada urusan kat belakang nak minta bekalan skit kat chef.
.
Chef kata ikan banyak and susah nak simpan lama sebab temperature store tak cukup. Jadi aku pun minta ikan untuk buat kari. Kebetulan kepala ikan pun ada. Aku pun ambil dua ketul. Ingat nak masak petang nanti. Memandangkan takut berbau dan aku tak ada peti ais, elok aku masak terus. Pukul 10 pagi kari kepla ikan aku dah siap. Cuma nak masak nasi saja. Biar lapar betul betul baru best makan. Kalau ada balen oleh makan dengan capati.
.
Sementara tu aku layan movie yang aku bawa. Buku novel dah mula baca sehingga ke bab 5. Insyaallah seminggu lagi habislah. Kali ni aku kena pack masa betul betul supaya masa berada di sini akan terasa begitu singkat. Sudah tak sabar untuk bali menimang Hana dan Yusuff. Sampai bila lagi perlu berjauhan?? Ini satu soalan cepu emas yang aku sendiri kena cari jawapan.

Comments

Popular posts from this blog