Anak Aku Ubai



Masa aku dok berkemas barang anak aku sebelum ke Dungun, tetiba anak ku kata nk kena ambil gambar. Aku kata berapa kali nak ambil gambar. Dulu kan dah ambil. Anak aku kata disc tak jumpa. Lastly aku terpaksa jadi kamera man. Bolehlah cuba potrait lense yang aku baru beli. Mujurlah rumah aku interior colour tu striking skit dan banyak boleh lah cari background yang sesuai.

Sekarang ni boleh kata tiap tiap hari aku sms atau talipon anak teruna aku ni. Maklumlah pertama kali tinggal asing. Wife aku kata sunyi juga bila dia tak ada di rumah. Pertama sekli sunyi sebab dia yang kuat mengusik adik adik terutamanya Yusuff. Satu lagi sejak dia ada lesen kereta, dialah yang buat kerja ke sana sini. Aku pun cakap pada anak aku yang number 2, Safwan, ‘Next year bila Wan ada lesen, Wan pulak jadi macam abang.’ Sebelum aku balik semula ke sini aku remind anak aku yang number 4, Hadi,’Sekarang Hadi ganti abang dan Ba untuk jaga Umi dan adik adik..’

Ni yang di katakan nikmat mempunyai anak ramai. Seorang pergi, masih ramai lagi di rumah untuk menghibur.

Comments

Popular posts from this blog