Fruit Season

Bila summer menjelang perkara yang paling best adalah menikmati buah buahan. bermacam macam jenis buah ada. Tapi tropikal fruit tak adalah macam di Malaysia. Kalau setakat pisang adalah. Tapi bila tiba musim summer harganya sangat terlampau. Dua biji baru RM3 sahaja.

Tadi aku beli buah plum 1 kilo dan buah peach 1 kila kat makcik ni. Hj Hisham and Abe Lee pun beli dua kila buah juga kat sini. Memang segar bukan main.

Pelampung pun banyak di jual untuk orang mandi manda di laut. kalau swimming trunk tu memang banya tersidai di jual kat sini. Ada yang main pasal ikat simpul gitu aje. Aku tak perlulah terang dengan detail sebab korang sume pun faham kan.

Hari ini ramai sungguh orang datang. Kalau dari kem ni siap bas persiaran macam rombongan Che Kiah ke sukan Komenwel. Waktu week end ni lah orang local suka nak cari duit sebab ramai orang Malaysia melabur di sini. Aku pun sempat tukat duit USD100. Yelah dah pokai dah.


Sekaran buah tembikai sekila RM2. Rasanya masih mahal. Tapi nanti dia akan jatuh murah sebab sekarang baru bermusim. Aku beli sebiji honey dew yang panjang dan berwarna kuning belang tu baru RM6. Kalau kupas memang succulent and fresh. Ingat malam ni baru nak makan sampai kenyang. Tapi yang tak best tu aku tak ada peti air...huhuhuhuh

Comments

Popular posts from this blog