Reunion After 30 Over Years

.

Dulu aku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Gurun (Pusat). Sebenarnya kami semua tak tahu apsal ada pusat. Aku di titu sehingga darjah dua. Masa tu tahun 1973. Pada 1974 aku bertukar sekolah. Bila aku kembali bersekolah di SMG aku bertemu kembali dengan rakan rakan aku kembali. Tak semua aku bertemu sebab setengah tu dah bertukr sekolaj.

.

Setiap kali aku balik rasa aku pastikan untuk beraya atau bersama Shamsul atau Radzi. Yang lain tu entah mengapa susah sangat nak bertemu. Seorang lagi Zubair yang aku masih contact. Tapi dlm gambar ni dia tak ada sebab sibuk dgn majlis prtunangan ipar dia.

.

Program untuk bertemu atau berkumpul kembali member member lam dah lama di rancang. Tapi tak pernah menjadi. Mungkin sebab tak serius kot. Sebelum ramadhan baru ni aku telah bentang kan idea ni pada member yang masih dpt contact dalam facebook (TQ fo FB kerana menjadi talian kasih). Rupanya mendapat sokongan yang baik and semua pakat contact sume rakan rakan lama. Aku menjadi focal person and Syamhsul yang organizekan tempat dan makan.

.

Finally pada hari raya k3 3 kami dapat berkumpul seramai 30 orang di Harvard Golf and Resort, Gurun. Memang best and berbagai cerita keluar. Tahu saja lah bila dah lebih 30 tahun x jumpa mesti menjadi fun. Ada yang dah nak dapat cucu. Ada yang badan dah kena yis. Ada yang masih ayu dan cun. Tapi semua dah mempunyai anak anak yang sudah besar. Yang pastinya semua sudah menigkat umur. Ramai yang tak berapa kenal dengan aku tapi aku masih lagi cam mereka yang lain. Sebab diri aku memang ada perbezaan.

.

Tapi bila nengok Hanisah terasa macam bercakap dengan dain...dia ada kelas dia la...hehehehe


Inilah classmate gilrs yang hadir. Tapi sekarang semua dah mendapat status isteri dan ibu tapi nampak masih lagi bergaya anggun and class gitu.



Ni kelas masa darjah lima kot. masa ni aku dah tukar ke sekolah lain. Yang duduk depan tu cikgu zainol Rashid, suami chef Liza yang popular tu.

Ini pulak all the boys. Tapi sekarang dh menjadi suami dan bape. Tapi tak lupa ada yang mempunyai dua atau lebih rumah...hehehehe. Sapakah dia itu?? Teka lah sendiri. Tapi yang aku tak dapat lupa adalah si Yus. Misai tetap hitam walau rambut dah putih peris datuk K.


Eh ni nak advertise beg tangan ke??? Amboi depa tak tau aku pun tokey beg tangan. Saja tak nak habaq. Kalau da beg beso mesti isinya pub hebat kan. Aku rasa next year boleh buat lagi tapi dengan concept yag berlainan. Sama sama kita pikiaq cam ne nak buat agar lebih meriah and ceria. Walau pun berkumpul selama 3 jam tai rasanya masa berlalu dengan pantas. Tak sempat nak borak borak dengan semua orang. Akhir kata selalu maju jaya untuk semua dan berbahagia hidup untuk selamanya. Biar hidup free dari tension, stress and keluh kesah. So that jumpa lagi tahun depan nampak wajah semakin muda dan sihat.

Comments

Popular posts from this blog