A Trip To Iran






Terlebih dahulu aku minta maaf bebanyak sebab dah 2 bulan lebih x update blog. Di negara aku berkerja sekarang Blog dah kena block. nak sign in pun tak boleh. Memang tension sesangat. Banyak benda nak update tak boleh di laksanakan tapi bila dah berlambak nak update pun malas. So aku cubalah mana yang patut dan termampu.
.

On the 20th july lepas aku ke Iran dengan member aku. Aku tak ikut laluan udara tapi ikut laluan darat. bila cuti dah approve kami pun belah dengan senyap senyap. Bukan apa, malas nak kecoh kecoh. pagi tu kami terus ambil flight dari Turkmenbashi ke Ashgabat. Sampai Ashgabat terus ambil teksi ke border. Bila sampai kat check point kena naik van yang di charge 40 Manat. Itulah satu satunya transport yang di benarkan ke border. Mujur jumpa Merden and minta dia tolong managekan paspot kami.
.

Kami spend agak sejam juga di immigration Iran. Kena isi beberapa borang dan cap jari. masaalah beso adalah bahasa. Agak pelik di Iran almost nobody can speak english. Lepas tu pulak roman alphebat put depa tak kenai. memang anti Amerika. Program sebenar adalah nak ke Mashad - Tehran- Esfahan- Mashad and terus balik ke Ashgabat. Nanti aku cerita seterusnya pap yang terjadi kat kami.

Comments

Popular posts from this blog