Do I Need To Buy A Condo?

Entahlah sejak dua tiga bulan ni aku asyik memikirkan untuk beli Kondo. Rumah yang ada sekarang dah habis bayar dan selesa sangat untuk kami seramai sepuluh orang. Tetiba aje terfikir untuk beli kondo. Kalau aku tanya wife aku memang dia tak kisah sebab dia kata itu duit aku. Memang dia tak akan campur tangan dalam urusan kewangan aku. Baru ni aku pun pergi ke kiosk KWSB untuk check penyata aku. Maklumlah lama tak check dan tak tahu ada banyak mana. Aku masukkan IC kat mesin tu dan letak ibu jari kanan kat lampu merah tu dan dalam masa seminit saja statement penyata pun keluar. Wow.....terperanjat aku bila lihat pada figure tersebut. Boleh tahan juga la.....
.
So aku pun buat siasatan baru untuk keluarkan duit KWSB bagi rumah kedua. Bukan apa, sebenarnya untuk terus layan nafsu aku ni untuk beli kondo jugak. Aku pun call KWSP and tanyakan syarat untuk pengeluaran wang KWSB bagi memiliki rumah kedua. Officer tu kata ada dua syarat. Pertama rumah pertama mestilah di jual atau kedua rumah pertama mesti di lupuskan. Atau keluarkan bulanan untuk ansuran bank. Macamana ni sebab rasa rasanya tak nak pinjam bank??? Tak pa nanti kena fikir lagi.
.
Sekarang everyday dok check mana kondo nak di jual atau launch. Aku lihat juga iklan yang di gantung di tiang lampu dan juga ke pameran hartanah. Tapi tak boleh nak decide. Pertama budget, kedua location dan ketiga design. So finally aku dah macam short list mana satu nak beli. Pagi pagi lagi aku sms member aku yang mana satu nak pilih samada kat Bukit Jalil atau Batu Cave. Rata rata member aku rekomen untuk beli yang di Bukit Jalil. Tapi yang best tu ada satu sms dari member baik aku ni begini bunyi nye...
Aku: Antara Kondo di Bukit Jalil dan Batu cave mana nak pilih? Harga sama.
Member : Bukit Jalil le sayang....sebab dekat dgn markaz. Tapi bt cave dekat dgn patung besar
Tak terpikir pulak aku dan terus aku ketawa sorang diri. Then aku terus balas.
Hahahaha......tak rugi tanya buzruk
So esok week end aku cubalah ronda ronda sebelum buat keputusan yang terbaik sama ada nak beli atau tidak, atau Bukit Jalil atau Batu Cave. kadang tu aku sendiri tak pasti apsal aku nak beli......

Comments

Mohamad said…
Hai tergelak aku baca sms kwn hang tu. Aku tau la siapa mesti Buzruko Haji Zul. Sebenarnya aku pun nak suggest bukit Jalil fasal locationnya better dan ade public transport. Suba aku fikir kalau aku sms dari USA ni kena charge RM2.50 satu sms plus roaming so baik tak yah la.. So dah decide dah..

Popular posts from this blog