Buku Untuk Adah dan Ikhlas

Dua hari lepas singgah kejap kat kedai buku Pustaka Rawang untuk beli buku untuk anak aku Ikhlas dan Shahadah. Mereka dah boleh membaca tetapi kurang lancar so aku harap dengan adanya buku ini akan memudahkan lagi mereka membaca. Buku ini siap dengan sukukata yang di warnakan. Semalam aku dah mula baring bersama sama mereka dan baca satu persatu bersama sama. Adah walau 4 tahun lebih tapi sudah pandai membaca cuma perkataan panjang dan skukukata yang complex aje yang dia slow. OK la tu kalau nak di bandingkan dengan umurnya. Ikhlas pula baca tu ok tapi kadang tu main tembak aje. Pagi pagi lagi hari ni mereka datang berjumpa aku untuk bawa buku buku tersebut ke sekolah. Katanya nak suruh cikgu mereka ajarkan bersama kawan kawan. Aku kata oklah, tapi jaga buku tu dengan baik cukup.

Comments

Popular posts from this blog