Gambar Anak Anak Saudara di Malam Aidil Fitri

Petang raya kami anak beranak dah sampai ke rumah my mother. Macam biasa mak aku sibuk melayan anak cucu yang ramai. Bila aku bilang rupanya mak aku dah ada 20 orang cucu dan seorang cicit. Bila mak aku dah ada cicit maksudnya aku pun dah ada seorang cucu....cucu saudara la........tak sanggup rasa aku di panggil Tok Su oleh cucu aku tu. Rasa dah tua sangat diri ni. Cucu pun sama baya dengan anak aku yang bongsu Yusuff. Bila aku ajak mak aku duduk bergambar dengan cucu dia bukan senang. Macam macam alasan. So aku bawa juga mak aku duduk di tengah tengah. Bila kami dok menyakat mak aku mulalah ketawa tak henti henti dengan kerenah cucu cucu dia tu. Aku selamba aje snap photo tu.
Ini semua cucu mak aku yang lelaki. Dulu masa aku bujang dan masih sekolah akulah yang kena jaga anak anak saudara aku ni. Bila time makan akulah yang kena jaga. Sekarang anak anak buah semua dah besar dan ada yang sebaya dengan anak aku. Yang pakai kopiah putih tu Abdullah. Dia belajar alim di South Afrika untuk jadi maulana. Aku selalu nyakat dia untuk akad nikah anak anak aku dan kami semua kalau nak nikah nanti....hehehehehe. Dia gelak aje kat aku..heheheh

Ni pulak anak sedara dan anak aku yang perempuan. Semua dah besar besar. Yang tudung putih tu masih single kalau sapa berkenan habaq mai. Masa rayalah baru dapat semua sepupu sepoyang. Kalau tidak memang jarang sangat nak jumpa. Tambahan ada yang belajar di obersea and ada yang cuti tak sama. Tulah masa pantas berlalu dan sedar sedar depa semua dah besar.
Nak ambil gambar bukan senang bila ramai ramai ni. yang kecil kecil tu senang nak atur tapi yang beso tu yang susah nak atur. Ada aje alasan. Aku memang malas nak tunggu tunggu and ambil aje gambar gambar.
.
Next year nanti ambil gambar lagi and bolehlah lihat perbezaan.

Comments

Anonymous said…
glamer kak ada..hehe..

Popular posts from this blog