Selamat Hari Raya Aidil Fitri
.
Hhhhmmmm....sorry la lambat nak update blog ni pasal cerita hariraya. Aku sibuk dalam tak sibuk. Tahu sajalah bila dah balik Malaysia mana ada masa sangat nak update semua ni. Ada aje benda yang nak di buat.
.
Setiap hari raya aku akan sembahyang raya di rumah mertua aku. Lepas zohor baru balik ke rumah my mother. Rumah my mother pun tak jauh cuma ambil masa 30 minit aje untuk drive. Pagi raya macam biasalah.. anak anak aku yang kecil kecil lah yang paling sibuk untuk beraya. Siap dengan baju melay yang beranika warna yang nenek mereka belikan. Orang pun belum buka pintu rumah untuk beraya tau.
Bila aku nengok gelagat anak anak aku tu teringat waktu zaman kanak kanak aku dulu. Sama aje pagi lagi dah siap dengan baju raya. Mujurlah pagi tu hujan dah reda walau masih mendung. padahal dua tiga hari lepas hujan turun tanpa henti dan ada setengah kampung banjir dan siap masuk TV lagi.
Aku tak sempat nak ambil gambar mereka semua sebab bukan senang nak manage anak anak aku yang ramai tu. Bila dak ok ada aje yang lain buat perangai dan merajuk. Kadang darah leh naik upstairs gak. Selalu bila aku nak ambil gambar anak anak aku mesti aku siap warning tolong beri kerjasama. kalau tidak memang kena sebijik dengan aku.

Ini adalah gambar anak aku dengan sepupu mereka belah wife aku. Anak sedara aku ni memang takut dengan aku. Aku pun tak tahu kenapa tapi selalu kena nyakat dengan aku sebab tu masa ambil gambar tu depa taat aje.

Comments

Popular posts from this blog