Apa Aku Buat Hari Ini????




Hari ini aku tak ke bandar. Rasanya mungkin sampai balik nanti. Rasa dah malas and lebih baik aku lepak di bilik saja lagi best. Sebenarnya banyak sangat benda yang nak di buat di dalam bilik ni. Kalau orang lain entahlah. Aku sendiri ada hobi aku yang perlu aku bereskan.
.
Pagi lagi lepas subuh terus ke kantin untuk breakfast. Week end selalunya nasi lemak dan adalah cereals, bread and toast. Aku makan nasi lemak skit, telur separuh masak du biji dan roti bakar satu untuk aku cicah dengan telur tadi. Minum milo skit. Lepas celar and sembat borak borak skit dgn Haji Hishang and sambil usik usik abang Haji aku pun terus balik ke bilik. Aku suka sangat usik abang Haji sebab respon dia best. And satu lagi aku suka sangat tone Ganu dia tuh. Rasa lain dari yang lain. Orang kata ada sengau skit macam suara artist 70an dan 80an.
.
balik aje ke bilik terus aku capai xstitch aku untuk di sapkan. Aku stay focus for almost 2 hours. Kemudian bancuh kopi cap kaal api yang aku bawa dari Malaysia dan enjoy menonton movie. Cerita Hard Luck. Cerita boring gak tapi dah half way layan ajelah. Habis aje cerita tu aku kemas bilik. Vakum, susun katil semula dan atur buku buka yang berselerak kat tepi katil. Kalau aku vakum aje mesti Lia akan nengok aku sambil berlari ke atas kerusi. Lepas tu terus memandang aku seperti dalam gambar.
.
Cuaca ok. Not so cold and bolehlah bnak buka pintu kalu nak dapat fresh air. Sekali sekala ken juga buka pintu untuk Lia berjemur and at the same time nak keluarkan bau bahan buang Lia dalam toilet. Setiap masa terluang aje aku akan capai buku cerita untuk di habiskan. Hmmmm...nak tido??? Oh no...rasa macam rugi sangat. Eloklah aku buat benda lain yang lebih manafaat. Malam ni the whole night nak update my vocab and hafal. Dah banyak perkatan baru di dalam simpanan yang belum di arkibkan lagi.
.
Oklah itu saja yang aku nak repotkan untuk ketka ini apa yang aku buat di hujung minggu. Lain kali kita certa lagi ya..... bye....

Comments

peppino said…
very nice thanks
my site
Mohamad said…
Wah aktifnya kawan aku ni.. Maklum la org ada Lia... Aku.. opps baru bangun tido nak tunggu magrib tu yg hang tegur tak jawab tu kat YM. Hai tak sabar no nak balik..Aku nak tak boleh cite sangat bab balik Malaysia.. sensitive....
Abu Ikhlas said…
hehehe..... baru tau ke.....

Popular posts from this blog