Apa Aku Buat Hari Ini


Semalam aku tidur lewat sebab berborak sakan dengan member member. Macam macam kami borak. Kalau di rekod dan di karang boleh jadi novel. Gossip?? Mana ada...bulan puasa ni kena control gossip. Tapi adalah juga terselit sikit sikit...hehehehe. Lepas subuh aku terus ke kitchen nak ambil bahan masak. Nengok chef tak ada kat dapur. Lastly aku minta kat helper. Aku nengok ada apa lauk special yang ada. Rupa rupanya ada ikan bawal. Wah memang best kalau aku masak kari makan dengan nasi serai special aku. Member member aku kalau makan selalu kata nasi dagang. Ada mirip tapi tak serupa. Tapi rasanya memang best...
.
Oleh kerana aku tidur lewat, aku bangun dah dekat pukul 12. Letrik pula tak ada. Lepas tu Lan call. Aku malas nak jawap sebab tak ada mood. Lepas tu dia sms and aku terus balas. Dia dah disturb tido aku jadi nak sambung dah tak boleh. Dekat pukul satu baru ada letrik. Aku terus bingkas ke bilik mandi untuk masak kari bawal and selesai masak terus aku mandi dan zohor. Kejap lagi janji nak gunting rambut Abe tapi dia masih lagi tido. Kari aku pun dah siap seperti di gambar. Rasa baru puas makan di bulan puasa ni.
.
Cerita pasal bulan puasa ni, dalam bilik aku putarkan lagu lagu raya. Baru best, tapi tak adalah sampai nak berjurai air mata keluar. Bukan apa, nak zahirkan mood raya....heehehe. Kalau korang datang bilik aku siap ada lampu lip-lap lagi. Memang kelas. Lain dari bilik bilik orang orang lain. Bab makan aku tak cerewet sangat. Kalau tak masak aku akan ambil tapau kat kantin untuk makan sendirian dengan tenang di bilik. Semalam masak nasi briani dengan kari ayam. Enjoy aku nengok member aku makan. Aku macam biasa makan sikit aje sebab on diet and shape my body...hehehehehehe.
.
Insyaallah Quran ada lagi 5 Juz untuk habis. Niat insyaallah tercapai untuk habiskan satu Quran di bulan yang mulia ni. Ada lagi 10 hari aku nak balik ke Malaysia. Dah tak sabar rasanya untuk bertemu keluarga terutamanya Hana dan Yusuff. Rasa banyak sangat program yang nak bikin cuti ni dan aku doakan semuanya akan tercapai.

Comments

en_me said…
salam ramadhan abg abuikhlas itteww..
Abu Ikhlas said…
salam juga kepada En_me.....salam perkenalan

Popular posts from this blog