Jom Makan Asam Pedas Ikan Jenahak


Hari tu Pokku balik ke sini dari Malaysia, aku pesan suruh bawa daun kesum. Bukan daun Ketom ye.... Pokku ni sporting. Kalau aku suruh bawa apa aje mesti dia bawa. Lepas tu aku masak and ajak dia makan. Jadi baru ni aku masak asam pedas ikan jenahak. Masuk daun kesum sekali. Memang kau dan best. Sehingga menjilat jari. Sorry yang tu aku exaggerate skit. Yelah sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri. Aku ajak Rizal sekali and sebelum tu aku suruh dia pergi ambil ikan kat chef.
.
Rizal pesan kata aku Chef nak semangkuk. Ingat nak simpan. Tapi pasai sedap sangat habis satu periuk. Daun kesum ni pula tak tahan lama nak simpan dan dia cepat kering. Aku cuba semai dalam air kat toilet. Entahlah dapat hidup subur atau tidak. Tapi pastinya sapa makan asam pedas aku memang boleh kalahkan orang Johor...hehehehehehehe... Asam pedas bukanya masakan asasi orang Kedah kalu korang sume nak tahu....

Comments

Popular posts from this blog