My Room, My World


My room is my world. Inilah lebih kurang suasana hidup di sini. We have to manage ourselves kalau nak berasa ceria dan terhibur. Kalau tidak boleh jadi tak tentu arah dan kalau nasib tak baik terpalit dengan gossip gossip liar. Sebab itu elok duduk dalam bilik and buat kerja sendiri yang lebih bermanafaat.
.
Bila tinggal sendirian begini sebenarnya banyak benda yang boleh di lakukan. Kalau rajin nak jadi HAFIZ QURAN pun boleh. Itu terpulang pada diri sendiri samada mahu atau tidak. Sebaiknya buatlah program sendiri semoga masa yang banyak terluang dapat di manafaatkan dengan sebaik baiknya.
.
Aku? Oooo...aku memang banyak aktiviti dalam bilik sehingga nak keluar pun tak sempat. kalau sesiapa nak cari aku selepas office hours, ketuk aje bilik aku. Insyaallah ada kat dalam. Nak tau apa aku buat? Let me senaraikan aktiviti aku tu...

1. Masak
2. Baca buku
3. Blogging
4. Nengok movie
5. Nengok BBC
6. Hafal vocab and improve grammar

Enam perkara di atas pun dah tak cukup masa nak buat. Oooppppsss ada satu lagi. Workout untuk shape the figure...hehehehe. For the next trip since Hana dah muncul dalam kehidupan aku, aku kena tambah satu lagi activiti aku iaitu buat smocking dress. Bila balik Malaysia aku cuma cantum sahaja. Kalau ikutkan hati banyak lagi aku nak buat kalau masa mengizinkan. Pastinya niat aku nak tulis buku masih lagi tak tercapai. Bilakah kekuatan ini akan menjelma aku pun kurang pasti.
.
Aku rasa kalau ada di rumah di Malaysia belum pasti aku dapat laksanakan segala aktiviti aktiviti tersebut.

Comments

Popular posts from this blog