Beli Curtain Untuk Rumah Baru
.
One day aku kata kat Abe, tak nak ke beli curtain untuk rumah baru. Curtain di sini cantik cantik made in Turki. Abe kalau cakap bab bab gini memang diam aje. Entah dia gheti ke idak tak tahu pulak aku. Aku pulak memang pakar pasai benda benda ni sebab house hold aku memang aku yang lengkapkan sendiri. Wife aku kat umah macam permaisuri. kerja dia jaga anak anak dan minum makan kami. Yang lain dia tak perlu risau sebab aku yang bereskan.
.
Balik pada cite curtain ni...aku persuade Abe lagi. Aku kata curtain sini cantik cantik and penuh dengan embroidery. kalau kat Mesia memang susah nak dapat. Aku pernah nengok yang lebih kurang sama kat Metro Jaya. Untuk sliding door day light curtain dah mencecah RM1200. Kalau beli di sini kalau mahal pun cuma RM4o untuk semeter. So last weekend kami pun ke Bazar untuk cari curtain. Nampak banyak pilihan tetapi harga dah melambung tinggi. Aku pun terperanjat. Dulu aku beli murah aje. Finally kami tak jadi beli dan insyaallah cuba cari kat Ashgabat bila nak balik raya nanti.

Curtain ni semeter harga RM70. memang mahal pun. Cuba nengon roses knot and the embroidery. Patutlah mahal. Aku pun sebenarnya rasa teruja juga nak beli. nantilah aku nengok di Ashgabat bila nak balik nanti. Mungkin di sana murah skit.

Tu dia Duta Curtain Turkmenistan, Abe kita....heheheheh. kalau Naomi Campbell. Alah Abe apa nak pikir pikir tu...beli aje.. Mesti Mak Andeh seronok nengok nanti. Bukan selalu nak boleh beli. Kalau kira 10 tahun lagi pun belum tentu boleh datang semula untuk beli. Pejam mata aje beli curtain tu....nanti kempunan pulak kan...

Comments

Popular posts from this blog