How To Eliminate Stresses

Nak eliminate stresses ni mudah aje. Pergi ambil air sembahyang, sembahyang hajat dan baca Quran. Dekatkan diri dengan Allah insyaallah jiwa akan tenang dan damai. Ini lah jalan yang terbaik sebab Allah yang boleh membolak balikan hati manusia. Kita orang Islam bukan seperti orang bukan Islam yang mengambil cara dan jalan yang sesat untuk menghilangkan stress.
.
Stress ni kadang datang tanpa di undang. Kadang kadang stress tu adalah buatan sendiri.Tak pasal pasal aje sress menjelma dalam diri. Tu yang membuat kita tension sangat. Kalau aku nak listkan bilangan stress yang tanpa di undang di sini memang banyak. Kalau nak elaborate satu kertas A4 pun tak muat. Sebenarnya puncanya semudah ABC untuk di selesaikan. Di sebabkan setengah manusia ni IQ dia cetek dari kambing gurun tak pasal pasal stress tu hinggap kat kita. Kalau manusia tu organise, disiplin and creatif, banyak masalah dapat di selesaikan dari peringkat awal.
.
Apo nak dikato ye dak...... hidup di dunia ni adalah tempat menghadapi masalah dan stress. Cuma di syurga aje tempat yang damai, tenang dan bahagia yang kekal abadi.

Comments

Popular posts from this blog