Pandanglah Tepat Ke Matanya


Pandanglah tepat ke matanya dan apakah perasaan kamu? Apakah dosa yang terpalit pada bayi ini? Sesungguhnya bayi itu di lahirkan seperti sehelai kain putih dan ibubapa yang mencorakkan nya. Sebenarnya aku turut berasa sedih di atas kisah kisah pembuangan bayi yang semakin melampau di Malaysia. Salah siapa? Salah saya, tuan tuan dan puan puan yang beragama Islam sebab gagal menyampaikan kebesaran Allah kepada seluruh manusia. Kita tak payah nak menuding jari ke arah orang lain. Tudinglah jari pada diri sendiri. Sebenarnya kita sibuk menceritakan kebesaran dunia kepada semua manusia. Dari bangun tidur sehinggalah ke tidur semula.
.
Masyarakat kita cuma bijak menghukum atas kesilapan mereka dan bukannya membimbing ke jalan yang terang dan benar. Aku puji seorang kenalan rapat aku sebab dia telah mengambil inisiatif untuk membela mereka mereka yang telah terlanjur untuk menghuni di rumah kebajikan yang di dirikan oleh beliau bersama dengan isterinya. Dia akan membimbing mereka sehingga mereka melahirkan anak dan akan di beri didikan agama yang secukupnya semoga selepas mereka bersalin mereka berupaya menjadi sebagai seorang muslimah yang sejati. Aku sendiri pun tak mampu nak lakukan.
.
Semoga usaha murni member aku ni mendapat ganjaran yang tak ternilai dari Allah. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas budi dan jasa member aku ini.

Comments

Popular posts from this blog