Jom Makan Cucoq Udang


Tadi kami makan cucur udang dengan minum kopi kaw. Biasalah bila malam yang dingin sehingga menusuk tulang, perut sentiasa lapar. Kalau makan apa pun sedap. Tapi bila masa macam ni selalu ingat nak makan goreng pisang panas atau kueh kueh di Malaya. Macam mana nak makan? Kalau nak kira bab survival, yang pasti diri mesti rajin dan kreatif. Lepas tu kalau balik Malaya jangan lupa bawa stok makanan. Kira mudah nak buat apa apa di dalam waktu kecemasan. Sebenarnya aku nak buat cucoq ikan bilis sebab daun bawang yang aku beli last week end masih segar dalam bilik air. Tapi Lan kata nak makan cucoq udang dan terus dia ke kantin mintak sedekah supply from chef. Terus dia mai bilik aku tolong kupas udang. lepas tu Skubee pulak mai nak join. Aku kata lepas isyak kul 10 baru leh makan. Sementara aku siapkan blog aku yang slow macam siput ni, aku ke dapur untuk goreng cucoq. Kira macam kita picnic la. Kira dalam bilik ok juga lah. Cuba nengok gambar tu. ak kesian ke kat suami yang hidup menderita sebab nak cari duit??? Para isteri tu ingat sikit korban suami tu... Jangan ingat depa mai sini nak cari isteri yang lebih cun tau....hehehehe...tapi memang ada yang dapat isteri yang cun melecun..... Cum tak try aje....hehehehehe

Comments

i amsterdam said…
he..he..he.. si suami pun kena ingat isteri juga berkorban jaga anak2 sorang2 kat tanahair he..he..
Abu Ikhlas said…
betul tu rop.....hehehehe.....

Popular posts from this blog