Snow Nak Turun Lagi??


Hari ini cuaca terang tapi sejuk. Menjelang engahari dan petang cuaca semakin mendung and hujan terus turun tanpa henti. Aku ingat masa untuk snowing sebab di luar sana memang sejuk. Selasa lepas mendung dan snow sepanjang hari. Tapi snow tak lebat, cuma nipis setebal 2cm saja. Jumaat ni di ramalkan snow lagi. Kalau tak turun juga kemungkinan besar akan snow lagi pada penghujung January. Waktu sejuk macam ni perut selalu keroncong. Makanan banyak tapi makanan idaman seperti di Malaysia memang tak ada dan kena creatif untuk buat sendiri. Dalam bilik aku memang sentiasa ada kopi chap kapal api yang aku selalu bawa apabila balik ke Malaya. Tadi dah buat lauk nasi dagang untuk makan besok. Siapa yang aku nak jemput ye?? Mujurlah chef kasi pada aku ikan tongkol (kalau di uara kia panggil ikan kayu) tadi.

Comments

Popular posts from this blog