Safwan ke PLKN






Hari ini aku bangun awal pagi. Mandi siap dan breakfast dan terus kejut anak aku bangun mandi. Cuti sekolah depa memang liat sangat bangun asyik sibuk malam malam dengan FB yang aku memang tak suka. Nanti lah aku cite pasal FB ni. Safwan ke PLKN Bidor. Kami bertolak kesana pada pukul 8.30 and pada pukul 9.30 akan naik bas. Sampai aje kat stadium Selayang, aku lihat orang dah ramai. kami terus meluru ke tempat registration. Bila sampai sana terus ke kaunter dan dia check borang-borang yang dah beli awal lagi.
.
Terus pegawai tu tanya apasal tak buat medical check up. Aku pun terperanjat. Yang aku tahu semalam wife aku yang bawa dia ke klinik untuk buatkan. Anak aku dengan selamba aje jawap tak tahu. Memang aku tension. Tapi aku sabo aje dan buat tak dengar. Lepas tu aku terus bawa dia naik bas. Dia memang nampak tak semangat and muram. Aku pun tak tahu apa sebabnya. Setelah aku hantar anak dara aku kat sekolah dia, aku terus balik umah dan tanya waife aku.
.
Wife aku kata semalam jenuh ajak buat tapi dia kata tak payah. Jenuh nak pujuk and finally wife aku pun malas nak layan. Hhhhhmmmmm....malas aku nak fikir. Esok aku dah nak balik . Mana nak hantar anak aku untuk masuk darjah satu dan mana nak pegi Sky Net untuk hantar motor anak aku ke Dungun. Sabo aje lah......... Aku selalu ingatkan anak aku ni kita perlu bertanggung jawap ke atas diri sendiri. Ni semua umi nak arrangekan......

Comments

zura aini said…
ceritalah pak abu pasai FB. Mak pak budak pun giler FB tapi kalau sampai lupa nak kerja, masak makan bagi keluarga melampaulah kan. Tapi bila anak-anak menggila FB lagilah payah. Jumpa saudara mara bagusnya masing-masing add dalam FB tapi dengan yang tua-tua depa tak berapa nak bersembang dah, masing2 sibuk berFB saja. Berebut komputer masing-masing.
Pandai yahudi bagi orang leka.
Abu Ikhlas said…
Zany,
Nanti lah I cerita. Tenet slow bangat la bila blk sini. Sekrang hp pun dah x leh pakai. Mujur ada line tipon. If not we are dead stone la...boley die standing.

Popular posts from this blog