Thai's Green Curry


Demam aku masih lagi belum kebah sepenuhnya. Sekarang batuk batuk pula. Rasa macam nak ambil garfu saja nak garu tekak yang semakin gatal ni. Perit rasanya. Masa ni aku teringin betul di buai dan di belai oleh isteri aku. Huhuhuhuh.... Cuaca masih tak menentu. Sesekali turun rintik rintik snow walau pun sekejap saja. Bila sejuk macam ni perut pula terasa sangat lapar. Semalam Lan datang bawa pil ubat batuk. Aku dah makan tapi nampak tak ada kesan sangat. Bila batuk terasa pula miss sangat nak makan kacang (ini adalah ubat batuk yang sebenar).
.
Bila duduk lepak sesaja memang boring. Jadi malam tu aku ambil kesempatn untuk masa Thai Green Curry. Kira macam masak lemak jugaklah. Tapi aku campur daun limau perut yang dah kering aku bawa ke dalam masakan aku. Then aku masak nasi jintan putih untuk makan bersama. Nampak nya masa makan semalam lepas maghrib, member member aku pediah sakan aih. Ni ada lagi satu ketul untuk aku makan waktu lunch nanti.
.
Member aku call semalam siap dia kata,'Aikk....demam demam pun boleh masak lagi???'. Aku jawap balik..'Apa lagi nak buat? Dah puas tido dah....Lagi pun nak masak tak lama sangat cuma setengah jam aje...'

Comments

Popular posts from this blog