BBQ Di Rumah Pak Lah
.
Sebelom ko orang baca seterusnya harap jangan keliru dengan tajuk di atas. Pak Lah ni adalah pengetua İnstep di sini dan bukan nya Pak Lah yang sorang lagi tu yang selalu ZZZZZZZZZZZZZZ. Ko orang kenai ke idak Pak Lah tu aku tak tau lah. Tapi aku dengar cerita bahawa rakyat di negara Mahadewata udah meluat dengan kaki tidur tu........ Biasalah kalau selalu tidur nanti mengigau dan akhirnya meracau..... Oklah baik aku cerita pasal makan makan kat rumah Pak Lah. Tapi kalau nak baca cerita penglipur lara pasal negara Mahadewata nanti kalau sempat aku akan sajikan di sini.

Aku tak biasa ke rumah Pak Lah. Tapi driver aku bilang dia tahu. Aku pergi agak lewat. Saja aje nak pegi lewat. Cuma pegi nak makan aje sebab ramai dah pakar pakar masak yang datang menolong. Azam pun tak ketinggalan dengan mee bandung ala kulim high tech. Bila sampai aje nampak rumah buruk aje. Aku rasa macam tolak dengan lidah pun boleh reban. Sori exergerate skit. Bila masuk aje dalam masyaallah kelasnye. Rasa nak juga aku duduk di rumah tu. Hhhhmmmm ... apa boleh buat dah boss suruh dok kem.Rumah ini terletak di atas bukit. Dari bukit boleh lihat pelabuhan dan sekitar bandar Turkmenbashi. Cantik juga. Tapi tak ada lanscape langsung. Mujurlah petang ada redup skit sebab dilindungi oleh bukit di belakang.

Inilah driver kita orang. Cakap aje nak ke mana dengan senang hati depa akan bawa. Esok pukul 8.30 aku dah book untuk ke Bazar. Ada driver yang lain tapi aku raksi dengan si akif tu sebab aku rasa dia ok.

Sedang aku dok amik gambar tetiba Bob dan Rusdi teringin nak bergambar. Rusdi ni adalah pakar suara. Kalau sessi karaoke, dia boleh nyanyi tanpa henti. Kira dia control la. Semua lagu dia boleh bawa walau off pitch skit. Dia azam nak buka kelas seni suara. Jadi pada para penyanyi yang nak asah bakat untuk masuk realiti TV boleh lah kursus dgn dia. Bob pula bergaya macam model. Untuk siapa nak cari model saiz XXXL boleh hubungi Bob di talian 03-12345678. Kalau tak dapat jawapan sila tinggalkan message. Jadi di sini biarlah aku beri latar belakang si Bob skit. Dia adalah berdarah campuran. Iaitu mamak malbari, banjar dan jawa. Dia kata darah jawa dah cair. Ada dalam satu sudu teh aje. Tapi kalau darah mamak malbari tu ada dalam satu mangkuk. Sebab tu dia banyak bulu sana sini. Siap tunjuk kat kita orang lagi pagi tadi..... Oklah Bob ko tak payah buktikan sebab aku memang yakin bebeno. Nanti aku stamp kan kat donat hang tu. Jadi Zamri dan Fadil tak boleh kutuk kutuk hang lagi bila depa baca.
İnilah gambar gambar para hadirin. Yang lain tak datang atau dah datang awal. Kalau sapa sapa yang berkenan pada pemuda-pemuda atau pakcik pakcik dalam kembang setaman ni bolehlah hubungi nombor yang tertera di atas.

Comments

Popular posts from this blog