Kenal Tak Coriander Leaves???


Pagi tadi masa aku ke bilik Lan aku tanya dia..... 'Hang kalau ke Bazar tolong belikan aku coriander leaves.' Aku yakin dia memang kenai daun tu sebab dia pun pakar masak juga. Aku pesan lagi yang bau daun tu macam pijat. So aku rasa settle lah and boleh masak kari ummmppp skit.
.
Banyak herba atau sayur yang mempunyai warna dan bentuk yang sama dengan daun coriander ni seperti daun soup and daun seperti di atas ( atau tak pasti samada dill atau ......). Kalau orang tak biasa memang boleh tersilap beli. Aku suka pakai daun ni dalam masakan sebab dia akan memberi fresh aroma kalau kita tabur pada masakan.
.
Bila aku jumpa Lan dia kata dah sangkut di pintu bilik aku. Aku balik dan bila nengok memang sah dia salah beli. So aku pun tak tau apa nak buat. Aku tak suka pakai daun ni sebab bua pungent kuat sangat. Pernah aku suruh member aku yang lain beli tapi salap juga. So moral of the story, rajin rajinlah tolong isteri ke pasar......hehehehe.

Comments

Anonymous said…
sabarlah tuan, haha kat sana doktor upah lain, klinik bayar lain. alhamdulillah, nasib baik x apa2. Dah start production ke kat kiyanly ? Anak2 buah saya spt dovran (yg alim tu) yusuf dan dll tentu boleh bantu tuan macamana nak hentikan keracunan tu.. cthnya makan buah delima byk2.. haa
Abu Ikhlas said…
Ano,

Sapa ye awak niii???? Depa kat Asgb ke? Alah benda ni yg penting rehat dan minum air byk.
shakry said…
anak buah saya, yusup satlykov, marine dept, baru moved ke kiyanly june lalu.

Aisey mgkn sy dah lama x comment, shakry from Talisman.

Popular posts from this blog