Hari Anugerah Cemerlang Sekolah Kebangsaan Bandar Sungai Buaya
.
Pada 15hb November lepas, ada hari anugerah cemerlang sekolah. Pada mulanya aku tak berhasrat untuk hadir tetapi oleh sebab sebab tertentu aku terpaksa hadir. Kebetulan pada hari itu juga adalah hari keputusan UPSR. Anak aku beriya-iya suapa aku datang sangat sebab dia mendapat satu hadiah. Sebelum ini dia tak pernah dapat pun. So aku pun bersetuju dan pergilah pada pukul 9.30 pagi. Rupa rupanya acara dah bermula. Tak apa masih ada banyak lagi aturcara yang lain yang akan di laksanakan. Apa lagi aku pun keluarkan camera baru aku untuk snap shot mana yang perlu.
Tu member aku Azlan menyampaikan hadiah. Dia salah seorang ahli jawatan kuasa PIBG sekolah sedang menyampaikan hadiah.
Anak aku Nisa Balqis sebab dapat no 1 dalam kelas. Anak aku ni dulu top ten sekolah. Sejak aku outstation ke Sudan pelajaran dia pun merudum sebab akulah yang selalu pantau dan ajar apabila mereka di rumah. memang frust masa tu. Jadi masa masuk darjah 6 terus dia kena spring masuk kelas B. Memang aku terkejut dan frust. After that terus aku beri motivasi consistently pada dia dan tuition dengan cikgu Hanif terpaksa aku hentikan. Waktu mengajar memang aku serius sampai dia kecut perut. So the last 4 months before exam baru dia boleh cope dgn cara aku dan tahan dgn lecture aku. Kalau tidak asyik merajuk dan menangis aje. Finally dia dapat no 1 dalam kelas dia dan dapat masuk top ten balik. Lega aku rasa.
Amboi Encik Azizan kita siap dengan bushjacket macam YB. Dia pun ahli jawatankuasa PIBG.
Encik Rosli pengerusi PIBG menyampaikan hadiah kepada tokoh murid. Ashraf tu kawan anak aku. Banyak hadiah dia dapat dan juga anugerah tokoh murid. Dia memang bijak. Aku jeles pun ada sebab anak aku tak dapat macam tu . Suka pun ada sebab melihat mereka yang berjaya. memang dah di jangka dia akan dapat banyak hadiah.
Tak ketinggalan anugerah guru cemerlang. Seramai empat orang guru telah di anugerahkan sebagai guru cemerlang.
Para ibubapa yang hadir untuk berkongsi kegembiraan bersama dengan anak anak masing masing.
Persembahan musik oleh murid murid. Kadang aku pun tak faham juga dengan pelajaran muzik ni. Nampak macam melepas batuk di tangga saja pelajaran muzik ni. Mengapa harus meniup dekoder saja. Tak adakah muzik lain untuk di mainkan. Kalau tak serius sangat dengan muzik elok di bubarkan terus atau di kaji semula untuk menarik minat murid murid.Kumpulan Koir oleh murid murid tahap dua.
Lima orang murid telah mendapat anugerah tokoh murid.
Sempat lagi menyanyi lagu hari raya walau raya dah habis. Tak apa lah bahang hari raya masih ada walau dah suam suam kuku...hehehehehe
Ini lah waktu yang di tunggu tunggu apa bila Cikgu Azman mengumumkan keputusan UPSR sekolah. Tetapi nama calon yang mendapat 5A masih di rahsiakan. Ini yang membuat aku semakin berdebar debar.
Itu anak aku Nisa bersama kawannya Sabrina. Senyum pun dah kelat sebab berdebar menanti keputusan. Aku sempat tanya cikgu Azman siapa yang mendapat 5A. Dia jawap dia pun tak tahu. Entahlah...aku rasa suspen jugak........

Comments

Popular posts from this blog