Selamat Pengantin Baru Redzuan (Gondo)
.
Pada hari Ahad lepas, 18hb November aku dan lima anak anak aku telah ke Shah Alam untuk menghadiri kenduri perkahwinan si Redzuan. Wife aku tak ikut sebab dia pun tak larat. Tunggu masa aje. Tempat pun grand juga lah di Intekma Resort and Convension Centre. Aku sebenarnya memang malas nak makan kenduri kalau orang tak jemput pun tak kecil hati. Tapi bila Redzuan jemput aku pergi jugak. Nak tolak tak boleh sebab meja telah di atur dan di kasi number lagi pada kad jemputan. Anyway aku nak ucapkan pada ko Redzuan selamat pengantin baru semoga berkekalan hendaknya. Bimbinglah isteri seperti mana Rasulallah membimbing dan mendidik isteri. Segala usikan aku akhirnya menjadi kenyataan jugak no............Tu la aku dah cakap rugi tak pernah pakai.......Hehehehehe
Pengantin anggun melangkah masuk ke dewan. Amboi berseri muka hang no...senyum bersimpul simpul.....seperti pinang di belah dua.
Ini pengantin yang dah lama. Orang zaman la kata senior bride and bride groom.....Mana hang beli baju batik jawa tuh.....Eh..nampak sama design aje dengan bag cenderahati tuh....
Anak anak aku dah tak sabar nak makan. Dah keroncong perut agaknya.......
Mana senang nak berpeluang menjadi raja sehari. Jaga skit keris tu Gondo takut tercucuk pusat pulak. Tak apa kalau tercedera pun isteri kan doktor.......
Amboi, cantiknya gigi hang.........berbaloi pakai braces tu....memang nampak lainlah...jeles Aznil tau.
Tu dia kek empat tingkat. Tak sempat kita nak makan kek tuh....
Ni lah dia makanan yang di hidang. Memang sedap tau.... Udang tu Aznil yang banyak makan tak tinggal kat aku langsung. Patutnya ambil gambar makanan ni awal awal lagi.
Bahagianya kawan aku ni. Jangan lupa segala petua yang aku bagi.....heheheheh. Insyaallah berkat.
Aksi memotong kek...sebenarnya tak potong pon tapi aksi olok olok aje....Gondo...dah habis ke makan semua kek tu????/

Comments

Popular posts from this blog