Tahniah Untuk Nisa Balqis
.
Keputusan UPSR telah di umumkan minggu lepas. Alhamdulillah Kiss dapat 5A. Tahniah Ba ucapkan atas kejayaan tersebut. Memang you desrve that result sebab Kiss telah berusaha bersungguh sungguh. Semoga kejayaan ini akan menjadi perintis pada kejayaan yang akan datang. Bukan Ba sahaja yang bergembira tapi semua ahli keluarga turut bergembira dan bersama menumpang pada kejayaan Kiss. Semoga kejayaan Kiz akan menjadi pendorong pada adik adik yang lain. Tapi Ba juga turut bersimpati kepada kawan kawan Kiss yang gagal untuk mendapat 5A. Jangan bimbang sebab it is not the end of the world. Apa apa pun Ba harap Kiss suka pada hadiah yang Ba berikan iaitu handphone yang Kiss impikan.
Sebenarnya mereka ni berdebar debar menunggu keputusan. Jadi untuk tenteramkan diri senyumla walau pun kelat. Baru tadi cikgu dah umumkan result akan di edarkan sebentar saja lagi.

Bebudak ni ada yang dah tahu result. Ada keputusan memeranjatkan yang tak di duga. Yang di sangka untuk mendapat 5A dapat keputusan sebaliknya. Sabar sajalah dan terus berusaha.
Lihatlah murid murid ini begitu gairah untuk mengambil keputusan peperiksaan. Bukan you all aje yang berdebar tapi parents pun sama sama berdebar. We also share the same feeling.
Wajah ceria dan sedih menceritakan segalanya. Cikgu Azni bertungkus lumus untuk memastikan anak anak muridnya mendapat A dalam subjek bahasa Engris. Alhamdulillah matlamat dia tercapai.
Parents dan anak anak masing masing berkongsi suka dan duka. Cuba lagi dan terus berusaha. Yang penting dorongan pada anak anak mesti di pupuk agar semangat untuk belajar terus berkekalan.
Sekarang baru Kiss nak senyum. Ba boleh rasakan perasaan Kiss pada waktu itu dan Ba pun turut terharu.

Comments

Popular posts from this blog