Mari Kia Bikin Karipap
.
Semalam Lan ajak aku buat karipap. Aku katak kat dia hang pegi cari barang. Lepas zohor dia mai bilik aku dan persembahkan semua barang yang perlu. Aku kata lepas asar kita mula projek. Syarat dia ko kena uli dan canai tepung. Yang lain aku bereskan. After that aku terus buat inti ikut resepi sendiri. Daging cincang mesti byk baru rasa daging and sedap. Ubi kentang taruh jugak. Bila siap tepung di uli lepas maghrib baru kami buat karipap.

Tu dia Lan..... begitu asyk mencanai tepung. Sebab dia yang mengidam sangat nak makan jadi aku pun kena buli dia skit untuk buat kerja. api dia senang nak suruh apa sebab ringan tulang. Tapi kadang kadang boleh semput. Memang dia ada bakat dalam uli menguli and canai mencanai.

Inilah inti yang dah siap tu. Cuma tak nampak sangat colourful. Ingat nak leak kacang peas api rasa tak berapa gu dengan kentang. Next time boleh lah campur sekali dengan karot.

Ini dia tepung yang di uli. Dapatlah dalam 41 biji. Semlam dah goreng 10 biji and baki simpan dalam freezer unuk ration minggu ni. Kalau orang kat opis nengok mesti terliur gitu. Harap harap tak lesap la nanti.

Tu dia karipap yang dah siap untuk di goreng. Aku nak cerita tentang sedapnya karipap aku kat sini malu lah...hehehehe. tapi kalau sesapa nak tempah memang boleh...

Comments

Popular posts from this blog