My Water Lily Pond


Aku dah lama nak memiliki water lily pond. Tapi garden sekangkang kera saja. Mahu tak mahu aku tanam aje dalam pasu leper and pasu biasa yang tiada berlubang. Malangnya pasu leper aku dah pecah. Aku convertkan dia untuk tanam japanese roses yang beranika warna. Tapi dalam pasu biasa tu masih ada tapi dah nampak tak cantik and nak kena revamp balik. Untuk pengeahuan u all, ada dua jenis water lily. Spesis di Malaysia bunga akan tegak berdiri tetapi European bunyanya hanya berada di permukaan air seperti di dalam gambar. Buat masa ni aku ada warna white, merah, pink and purple. Sekarang tak tahu yang mana satu sebab dah lama ak berbunga sebab tak cukup terdedah kepada maahari.
.
Insyaallah since garden aku dah luas, aku dah upah contractor untuk buat water lily pond yang berukuran 4'x5' by 2' depth. Kira oklah size tu and aku boleh leak sekurang kurangnya 6 pasu di situ. Wife aku kata seronok lah Yusuff main air kat situ nanti. Apa apa pun aku harap hajat aku tercapa and bila balik June nanti water lily tu semua akan berbunga menyambut kepulangan aku. Wow....bestnyeeee....

Comments

Popular posts from this blog