Masak Rendang Kekasih


Hari ini aku ke bandar. Ada beberapa barang yang aku nak beli. Salah satunya daging. Terasa nak makan rendang pulak. Aku ke kedai dalam pasar tu, nampak daging cantik betul. Aku tanya berapa harga sekilo? Dia tunjuk kat aku daging pejal yang berharga RM18 sekilo. Ingatkan murah tak jugak. Sampai aje bilik, niat tu nak tido kejap. Tapi masa ntak mahu lelap. Lebih baik aku kemas bilik aku yang bersepah ni and masak.
.
Bilik aku ni memang dah lintang pukang. Aku rasa cleaner masuk bilik cuma kutip sampah dan ambil baju dan basuh. Lepas tu cucilah toilet apa yang patut. Katil aku kadang sesajak sepahkan nak tengok dia kemas tak. Hhmmm...tak jugak. Bantai aku yang dah penyet pun ak di ketuk ketuk. Balik bilik sama aje rupa. Kalau macam ni memang aku nak kena complen.
.
Petang tu barulah rendang aku siap. Ni lagi satu cerita.... Lately aku rasakan makanan aku asyik hilang aje. Dan aku suspect cleaner aku ambil atau tapau. Buat masa ni aku dapat redakan lagi.

Comments

Popular posts from this blog