Terfikir Aku Seketika


Kadang kadang aku tertanya tanya sampai bila aku nak keje obersea ni?? Ada sekali aku tanya pada member aku, ko nak keje sampai bila? Dia kata dia akan berkerja sampai mati. Terkezut juga aku. Aku pulak kalau boleh nak early retirement. Boleh rehat secukupnya bersama family. Memenuhi masa aku dengan hobi hobi aku dan juga manafaatkan masa untuk agama. Bila lama sangat berjauhan dengan family, sedar sedar anak anak membesar gitu gitu aje. Bila fikir nak keje kat Mesia rasa dah macam tak sanggup nak meredah jam dan bangun awal awal pagi. Nak start dengan office work pulak another hal. . Balik ni Sarah sudah setahun. Sekarang pun wife aku kata dia dah semakin cerdik. Mulut becok dengan bahasa dia yang tersendiri. Aku teruja juga dengan development dia. Yang aku agak pasti bila aku bertemu dengan dia mesti dia stunt melihat aku. Pelik dan confused sebab Ba dia kejap ada kejap tak ada. It takes time for her to get acquaintance dengan aku semula. . Bagi aku kerja ni hanya memenuhi keperluan anak anak yang semakin membesar dan demanding. Belanja untuk sekolah, education dan pakai minum. Bila lihat anak anak aku yang seperti anak tangga ni rasa lama lagi aku nak rehat. Aku selalu coaxed myself that apa yang kita makan dan pakai, itulah hak kita dan yang juta juta dalam bank adalah kepunyaan Yang Maha Kaya. Dunia ini hanya pinjam pinjaman. Bila ada perasaan macam ni baru rasa hidup ini adalah simple dan jalanilah hidup dengan aman dan damai. . Tadi pagi aku call rumah tanya wife aku ada apa berita terkini. Wife aku kata anak teruna aku akan hadiri temuduga MARA pada 26 ni. Aku doakan agar dia berjaya dengan apa yang dia citakan. Memang aku idamkan dia untuk belajar ke oversea.

Comments

Popular posts from this blog