Aku Terima Menantu
.
Rasanya sejak balik aku tak ada masa nak goyang kaki and rehat rehat. Banyak sangat benda yang nak di uruskan. Salah satunya adalah menghadiri majlis perkahwinan anak buah aku ni. Mulanya ingat tak semua yang pergi finally aku decided semua mesti pergi. Jadi kami sekeluarga terus balik menuju ke Utara pada hari Jumaat tu. On the way singgah sebentar di rumah my sister untuk solat jumaat and lunch di Parit Buntar. Wife aku yang nak singgah sangat sebab dia kata tak pergi lagi ke rumah baru mereka. Aku tiba di Sungai Limau pada waktu petang tu. Tak singgah ke rumah my mummy sebab mummy dah bertapa lama di Penang rumah my brother. Pagi Sabtu baru kami bertolak ke sana untuk menghadiri kenduri sebelah rumah perempuan pada 18th December and keesokan harinya 19th December di rumah pihak lelaki.
.


Ini dia pengantin baru. Bagai pinang di belah dua. Yang lelaki tu anak buah aku and perempuan tu menantu baru aku...hehehehe.....


Ini gambar atas pelamin di rumah pihak perempuan. Banyaknya bunga no. Kalau cerita bab nikah kawin ni duit yang di belanjakan jangan kiralah. Setengah orang kata setahun seumur hidup apa salahnya. Untuk diri aku ni bab bab kenduri memang aku fobia. Aku nengok pun dah terasa penat. Mana nak layan para tetamu and mana nak siapkan benda benda lain. Kiranya berbulan bulan lah nak kena merancang. Bulan tiga anak my sister pula nak nikah. Aku balik tau tidak tak pasti lagi. Tapi aku akan cuba usahakannya.


Inilah gambar kami sekeluarga sebelum berangkat balik ke KL. Esok pagi nak kena berisap untuk pergi bercuti ke Bali. Untuk Mizi, Paksu ucapkan selamat pengantin baru semoga berkekalan sampai ke anak cucu cicit. Tapi ingat pesanan Paksu ok............ Mesti amalkan tau, baru ada berkat. Aku cakap kat mak aku, "Kadang bila nengok orang kahwin ni...diri sendiri pun terasa nak kawin jugakkk.." Mak aku gelak kat aku...hehehehehe

Comments

Popular posts from this blog