Indoor Water Garden
.
Sepatutnya aku ada satu hari untuk bersiar siar dan mengambil gambar building and water garden. Tapi oleh kerana kesuntukan masa terpaksa aku lupakan saja. Insyaallah jika ada masa aku akan laksanakan juga. Anyway sempat juga aku ambil gambar seperti di bawah selepas aku selesai makan nasi padang bersama sama dengan anak anak aku. Andai kata hajat aku yang tersurat dan tersirat tercapai insyaallah aku akan buat juga water garden seperti di bawah di rumah aku. Harap harap impian aku jadi kenyataan.

Rumah aku pun ada juga pintu gerbang seperti ini tetapi lebih simple. Cat pun dah pudar dan aku fikir untuk gantikan dengan rona putih pula supaya lebih matching dengan warna hitam. Kalau tuan datang ke Ubud terdapat berbagai jenis design lagi. Tapi simple macam ni dah cukup menarik.

Ini adalah hadangan daripada kayu dan di selang seli dengan mural batu ukiran yang menarik. Nak beli dan bawa balik? Wo..wo...kena special order. Aku beli satu ukiran ikan emas dahulu yang masih tersimpan rapi. Kalau di letak pada water garden memang menarik sebab pancutan air bisa keluar dari mulutnya. Lepas tu bela pula ikan Koi pasti menarik sekali.

Cuba lihat kolam yang mengelilingi keliling gazebo ini. penuh kedamaian. Tak sangka keladi gajah ni amat sesuai untuk di letak di tengah tengah kolam.

Rasanya kalau nak di buat kolam biarlah gunakan warna batu batu yang rastik dan keperangan tau kehitaman kelabu. Baru terserlah warna warna ikan yang berenang di air.

Pokok lidah buaya juga sesuai untuk di tanam di tebing tebing kolam. Begitu juga dengan pokok colok cina ( tak ada di dalam gambar ini daa...). Sebenarnya ada lagi sample kolam kolam yang lain tapi malas betul nak upload.

Comments

Popular posts from this blog