Excursion To Bali, Indonesia

Ooopppsss terambil gambar bun.dot.dot mamat ni plak. Sebenarnya aku nak ambil gambar mamat tu sedang update informasi tour program.


Cuba nengok...macam macam activiti dan program ada.....siap duit and diri aje..

Rasa macam nak pegi scuba aje nengok marine life yang amat mempersonakan.


Aku ke Bali lagi pada 20hb Dec yang lalu. Ini adalah kali ketiga aku ke sini. Kalau orang kata jiwa aku terpikat dengan kedamaian pulau ini memang aku tak menafikannya. Kisah banyaknya patung dan tokong itu lain cerita. Yang aku suka lihat adalah taman air dan seni bina yang simple dan unik. Last posts banyak aku cerita pasal Istanbul, Turki. Kali ini aku akan ceritakan pasal perjalanan aku ke Bali dan apa yang aku cari dan dapat di sana. Rasanya banyak sangat nak tulis mungkin makan masa seminggu untuk aku siapkan coretan ini.
.
Aku pergi berempat dengan dua anak dara aku dan seorang our photographer comel ( anak aku la). Kami pergi naik Airasia and menginap di Tune.Com. Hotel Airasia memang selesa tapi dia provide basic aje. Yang lain tu kena bayo.......hehehehehe. Biasalah Airasia kan. Nak aircon kena tambah RM15 untuk masa 24jam. Nak mandi rupanya towel, sabun and shampoo kena bawa sendiri. Air aje free nak mandi, Mujur anak dara aku tak lupa bawa satu tuala. Lepas tu kena ke kedai cari sabun pulak. Perpelanjaan kami berempat selama dua malam tiga hari cuma kurang lebih RM3000. Yang best tu luggage pun kena bayo. Mujo murah.
.
Apa yang aku terpikat di Bali ni, segala tok nenek tentang tour and travel mudah di dapati bermula di airport. Sama juga seperti Thailand. Setiap hotel mempunyai detail program untuk activiti activiti perlancungan yang mudah untuk kita ikuti dan contact. Kira memang tak akan sesat seperti rusa masuk kampung kalau nak kemana mana. Di tepi kaki lima jalan pun terdapat kiosk perlancungan yang menawar berbagai bagai pakej yang murah murah.
.
Aku memang terpaksa kutuk program perlancungan di Malaysia yang tersangat kedekut infomasi sebegini. kalau nak kata orang kita cetek idea aku tak percaya sebab pak menteri dah kursus, seminar, jalan jalan cari makan ke seluruh dunia dah. Tapi kita masih di takuk lama. jauh sekali kalau nak di bandingkan dengan Thailand and Indonesia. Apatah lagi Singapore. Kalau lah aku jadi menteri Perlancungan....tahulah apa aku nak buat.

Comments

Popular posts from this blog